29.02.2012

Видшкодування ПДВ. Частина 2


Моторне транспортне страхове бюро України
 02002, м.Київ, Русанівський бульвар, 8
Особисто – Романишину В. Ф.


********  ********  ********
адреса: м. ******** , вул.  ******** ,  **, кВ. **


Шановний Володимир Федорович!
Засвідчую Вам свою повагу, сподіваюся на Ваше особисте втрутчання та звертаюся до Вас з наступного.
********.2011 року мною на адресу МТСБУ було надіслано листа з проханням переглянути своє рішення щодо виплати мені страхового відшкодування у повному обсязі та надати консультацію з посилання на конкретні норми діючого законодавства з приводу пояснення своєї позиції. У відповідь я отримав лист № ********  від  ******** 2011 року, в якому я не знайшов відповіді на поставлені питання. Крім того, виконавець листа використав посилання на застарілі норми вже недіючого Закону України «Про податок на додану вартість», що я вважаю неуважністю та низьким рівнем компетенції службовця.
Непорозуміння виникло на підставі зменшення виплати страхового відшкодування на розмір зносу та самостійного вирахування податку на додану вартість.
********2011 року МТСБУ сплатило мені страхове відшкодування у розмірі 38 ***,** грн. (тридцять вісім тисяч ************* гривень, ** коп.).
Ця сума є значно меншою ніж матеріальний збиток, розрахований незалежним експертом автотоварознавцем. Згідно Висновку ******** матеріальний збиток становить 68 ***, ** грн. (шістдесят вісім тисяч ******** гривень, ** коп.).
Я категорично не погоджуюся з такими висновками та користуючись наданим мені правом, згідно частини 3 статті 36 Закону, ще раз оскаржую прийняте МТСБУ рішення спираючись на наступне.
Стосовно вирахування коефіцієнту фізичного зносу. Мій транспортний засіб 2008 року випуску, а отже, згідно з пунктом 8.6.2. Методики оцінки колісних транспортних засобів, затвердженої Наказом Міністерства юстиції України та Фонду державного майна України № 142/5/2092 від 24.11.2003 року, знос при вирахування матеріального збитку до мого транспортного засобу застосовуватися не може!
Отже, прошу письмово надати мені консультацію з посилання на конкретні норми діючого законодавства, які дозволяють зменшити розмір страхового відшкодування на розмір зносу.
Стосовно вирахування податку на додану вартість із суми страхового відшкодування. Детально свої міркування з приводу ПДВ я наводив у попередньому листі, тому цими листом ще раз прошу навести конкретні норми діючого законодавства, що дозволяють МТСБУ самостійно утримувати ПДВ.
Також прошу навести мені норму Закону, яка дозволяє проводити доплату страхового відшкодування після проведення ремонту та взагалі навести норму, яка зобов’язує мене ремонтувати мій транспортний засіб.
Прошу повідомити коли, ким та на підставі якого нормативно-правового акту було делеговано МТСБУ повноваження самостійно розраховувати, утримувати, перераховувати до бюджету податок на додану вартість, а у випадку ремонту транспортного засобу на СТО, яке є платником ПДВ, повертати утриманий податок потерпілій особі.
Стосовно четвертого абзацу відповіді МТСБУ. Автотоварознавче дослідження є підставою для розрахунку суми страхового відшкодування, яку повинно сплатити МТСБУ, відновлювального ремонту воно не стосуються, податок на додану вартість (якщо його буде утримано та перераховано на користь держави) буде вираховувати із фактично сплачених коштів за ремонт автомобіля на СТО, платнику ПДВ. Як вам відомо, фактичні витрати на ремонт автомобіля є значно більшими, а ні ж зазначений матеріальний збиток у автотоварознавчому дослідженні. Тому і розмір ПДВ буде більшим, ніж неправомірно утримало МТСБУ.
З цього приводу, хочу розглянути примітивний приклад. МТСБУ зменшило відшкодування на розмір ПДВ. Ця сума залишилася на рахунку МТСБУ (оскільки мені не відомі нормативно-правові акти, які б дозволяли МТСБУ самостійно перераховувати цей податок до бюджету). Далі, я сплачую за ремонт автомобіля певну суму коштів, яка складається з виплати МТСБУ, а стосовно суми, що складає ПДВ (яке повинно бути перераховано виконавцем робіт на користь держави) я говорю, що цю суму з мене вже утримало МТСБУ, тому я її сплачувати не буду. Скажіть, після цього мені будуть ремонтувати мій автомобіль? Або я сплачую повну вартість ремонту, й тоді виявляється, що я двічі сплатив один й той самий податок? А гроші, безпідставно утримані МТСБУ, знаходяться на рахунках Бюро, хоча фактично належать мені. Навіть, якщо я вирішу не ремонтувати своє авто, згідно з вимогами Податкового кодексу, я буду повинен сплатити державі податок з доходів фізичних осіб у розмірі 15% від отриманої суми страхового відшкодування. Тому мотивація МТСБУ на кшталт, відремонтуйте ТЗ, а ми потім доплатимо ПДВ є також неправомірною – МТСБУ неправомірно збагатилася на розмір ПДВ та ще й спонукає мене до дій, які не є моїм обов’язком.
Стосовно останнього речення четвертого абзацу відповіді. У випадку не проведення фактичного ремонту автомобіля в мене виникають податкові зобов’язання, але по сплаті податку на доходи фізичних осіб. У випадку проведення ремонту на СТО, яке не є платником ПДВ (а це як правило, особи, що працюють за спрощеною системою оподаткування та користуються пільгою наданої державою для підтримки та розвитку малого й середнього бізнесу) не виникає зобов’язання у СТО утримати з мене ПДВ та перерахувати його на користь держави, оскільки державою йому встановлено інші обов’язки із сплати податків. Про які податкові зобов’язання говорить МТСБУ?, якщо будь-яких податкових зобов’язань не може виникнути взагалі в площині відносин МТСБУ-Потерпіла особа!
Далі, відшкодування заподіяної шкоди в результаті ДТП – це не є страховою послугою? Тоді прошу пояснити мені, чим воно є.
Стосовно сьомого абзацу відповіді. Прошу процитувати норму ЗУ «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів», яка зазначає, що МТСБУ сплачує страхове відшкодування без врахування податку на додану вартість. А також процитувати норму Закону, яка зобов’язує мене: ремонтувати авто взагалі, підтверджувати оплату за проведений ремонт перед МТСБУ, витребовувати у СТО будь-які документи, робити з них копії та надавати МТСБУ (та яким чином ці документи стосуються ДТП). Процитувати норму, яка дозволяю МТСБУ «повертати» ПДВ!
Володимир Федорович, сподіваюся на Ваше особисте втручання та надання чіткої, однозначної відповіді на всі поставлені мною питання у цьому листі.

Додатки:
1.       Копія лист Державної податкової адміністрації у м. ******** від  ******** 2011 року № ********  (в якій податкова ще раз компетентно пояснила неправомірність дій МТСБУ з приводу утримання ПДВ);
2.       Копія листа від  ******** .2011 року.

Додатки:
1.       Копія Постанови ************ районного суду м. ******** від  ******** .2011 року;
2.       Копія  Висновку ******** ;
3.       Копія свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу.


З повагою
****************


2 комментария:

  1. Доброго времени суток. Оксана, скажите пожалуйста, возымела ли эффект приведенная переписка с МТСБУ ? Спасибо.

    ОтветитьУдалить
  2. Да, клиент получил выплату в полном объеме.

    ОтветитьУдалить

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...