29.02.2012

Відшкодування ПДВ. Частина 1


Моторне транспортне страхове бюро України
 02002, м.Київ, Русанівський бульвар, 8

Державна податкова адміністрація України
04655, м. Київ, Львівська площа, 8

Скаржник:  ********* *********
адреса: м. ********* , вул.  ********* ,  **, кв. ****


Засвідчую Вам свою повагу та звертаюся до Вас з наступного.
*********2011 року об 11.20 годині відбулася дорожньо-транспортна пригода за участю мого транспортного засобу Honda державний реєстраційний номер  *********  та транспортного засобу ГАЗ 33021, державний реєстраційний номер  ********* , під керуванням  *********  *********  ********* . Винним у порушенні ст. 124 КУпАП визнано  *********** , про що свідчить Постанова  ********* районного суду м. ********* від  ********* 2011 року.
Оскільки водій  *********  не застрахував свою цивільно-правову відповідальність я на підставі ст.35 та ст.41 Закону України «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів» (надалі – Закон) звернувся до МТСБУ з заявою про виплату мені страхового відшкодування.
*********.2011 року МТСБУ сплатило мені страхове відшкодування у розмірі 38 ***,** грн. (тридцять вісім тисяч ************ гривень, ** коп.).
Ця сума є значно меншою ніж матеріальний збиток, розрахований незалежним експертом автотоварознавцем. Згідно Висновку ********* матеріальний збиток становить 68 ***, ** грн. (шістдесят вісім тисяч ********* гривень, ** коп.). Коли я звернувся за роз’ясненнями до МТСБУ – мені пояснили, що ця сума зменшена за рахунок зносу та вирахування ПДВ.
Я категорично не погоджуюся з такими висновками та користуючись наданим мені правом, згідно частини 3 статті 36 Закону, оскаржую прийняте МТСБУ рішення спираючись на наступне.
Стосовно вирахування коефіцієнту фізичного зносу. Мій транспортний засіб 2008 року випуску, а отже, згідно з пунктом 8.6.2. Методики оцінки колісних транспортних засобів, затвердженої Наказом Міністерства юстиції України та Фонду державного майна України № 142/5/2092 від 24.11.2003 року, знос при вирахування матеріального збитку до мого транспортного засобу застосовуватися не може!
Стосовно вирахування податку на додану вартість із суми страхового відшкодування. Жоден нормативно правовий акт не передбачає виключення із суми страхового відшкодування податку на додану вартість. Стаття 36 Закону передбачає виплату страхового відшкодування або відмову у такій виплаті, проте в цьому законі мова про дроблення виплати не йде! Про самостійне вирахування податку на додану вартість мова також не йде!  
Нагадую, згідно статті 39 Закону Моторне (транспортне) страхове бюро України є єдиним об'єднанням страховиків, які здійснюють обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів за шкоду, заподіяну третім особам. МТСБУ є непідприємницькою (неприбутковою) організацією і здійснює свою діяльність відповідно до цього Закону, законодавства України та свого Статуту.
Для з’ясування питання, чи може МТСБУ самостійно вираховувати ПДВ із виплати страхового відшкодування я звернувся до Податкового кодексу України. Згідно статті 180 Податкового кодексу МТСБУ не є платником податку на додану вартість. Згідно статті 185 Податкового кодексу сплата страхового відшкодування не є об’єктом оподаткування податком на додану вартість. Страхове відшкодування не є базою оподаткування. Підпункт 3 пункту 1 статті 196 Податкового кодексу прямо зазначає, що послуги із страхування не є об’єктом оподаткування податком на додану вартість.
Згідно Статуту МТСБУ – у МТСБУ відсутня функція вирахування, розрахунку чи утримання ПДВ.
Отже, навіть, якщо припустити, що МТСБУ має право вираховувати, утримувати, розраховувати ПДВ, то тоді МТСБУ є платником податку, а на платникові податку також лежить обов’язок перерахувати утриманий ПДВ до бюджету країни. Будь-якого підтвердження, що такий ПДВ було перераховано до бюджету країни мені надано не було.
Статтею 200 Податкового кодексу передбачено складання та надання отримувачу послуг податкової накладної, оформленої належним чином. Такої накладної мені видано не було (та й не могло бути). Податкова накладна дає мені право на отримання податкового кредиту, отже, якщо повірити в те, що МТСБУ правомірно вирахувало із страхового відшкодування ПДВ, МТСБУ не надало мені податкову накладну, чим позбавило мене права на податковий кредит.
Я розумію, що складання податкової накладної та вирахування податку на додану вартість із страхового відшкодування є нісенітницею та не передбачено жодним нормативно-правовим актом, тому вважаю, що моє право на отримання страхового відшкодування в повному обсязі та у відповідності із Законом було порушено, тому вимагаю від МТСБУ в добровільному порядку визнати свою помилку та доплатити мені страхове відшкодування (а саме суму, яка складається з утриманого податку на додану вартість та застосування коефіцієнту фізичного зносу, про що йшлося вище).
Державну податкову адміністрацію прошу дати мені письмову відповідь стосовно правомірності таких дій з боку МТСБУ та застосувати до МТСБУ відповідні заходи впливу, внаслідок порушення ним норм діючого законодавства.
Сподіваюся на порозуміння та швидку відповідь.

Додатки:
1.       Копія Постанови  ********* районного суду м. ********* від  ********* 2011 року;
2.       Копія Виснавку *********;
3.       Копія свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу.


З повагою
*********

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...